• +31(0)620555446
  • Eerste binnenhavenweg 7 4382 ZG Vlissingen
  • info@oliekampioen.nl

Veelgestelde vragen

Afhalen in de winkel

Bij Oliekampioen kun je je bestelling ook afhalen. Kies voor optie “Afhalen”.

AFHALEN IN DE WINKEL

  • Alles over reserveren en ophalen

Zie ook: Bezorgmogelijkheden en verzendkosten
Zie ook: Bestelling plaatsen

Wat zijn de betaalmogelijkheden

Bij Oliekampioen kun je kiezen uit de meest voorkomende betaalmethodes. Voor ieder wat wils! Hieronder kun je meer informatie vinden over de diverse betaalmogelijkheden.

BETALEN BIJ OLIEKAMPIOEN

iDEAL

iDEAL is de meest eenvoudige en veilige betaalmethode voor online betalingen. Er worden geen transactiekosten gerekend. Zit je bij een bank die internetbankieren aanbiedt, dan kun je bijna altijd gebruikmaken van iDEAL. Tijdens het iDEAL-betaalproces kies je je eigen bank. Controleer wel of je naar de beveiligde betaalomgeving van je bank verwezen wordt. Het betaalproces bij Oliekampioen vindt plaats in een beveiligde omgeving. Je kunt dit zien aan het beveiligingsicoontje in je browser.

Vooruitbetaling per bank

Maak je geen gebruik van internetbankieren of wil je liever het bedrag handmatig naar ons overmaken? Kies dan voor ‘Vooruitbetaling per bank’. Wanneer je je bestelling plaatst, selecteer je bij de betaalmethode ‘Vooruitbetaling per bank’ en voltooi je de bestelling. We sturen je vervolgens de betaalgegevens per e-mail zodat je het verschuldigde bedrag naar ons kunt overmaken. Aan vooruitbetaling per bank zijn geen transactiekosten verbonden.

Door de tijd die het overschrijven van het bedrag kost, kan het één of meerdere dagen kosten om je bestelling te verwerken. Je betaalt altijd het volledige bedrag vooraf, ook als enkele producten pas later geleverd worden. Je bestelling wordt in behandeling genomen zodra je betaling ontvangen is. Let op: dit betekent ook dat we pas op dat moment de producten reserveren.

Gebruik als referentie of betalingskenmerk het ordernummer van je bestelling. Zo kunnen we je betaling en bestelling zo snel mogelijk verwerken.

Rekeninginformatie Oliekampioen

Voor betalingen kun je gebruikmaken van ons IBAN ING rekeningnummer:
IBAN: NL 05 INGB 0009 3552 89
BIC: INGBNL2A
Vestigingsplaats: Vlissingen

Bancontact/Mister Cash

Met Bancontact/Mister Cash kun je als Belgische Oliekampioen klant veilig en gemakkelijk je online aankoop bij ons afrekenen. Je rekent af in je vertrouwde internet-betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. Je hoeft je niet aan te melden of speciale software te installeren. Betalen is heel eenvoudig en verloopt snel. Je aankopen zijn binnen een paar seconden betaald.

Wat zijn de levertijden?

Bij Oliekampioen zijn alle producten snel uit voorraad leverbaar.

LEVERTIJDEN VAN EEN ARTIKEL DAT OP VOORRAAD IS

Voor een groot aantal artikelen is de online voorraadstatus ‘Op voorraad’. Bij deze producten geldt: wanneer je ze voor 16:00 bestelt, heb je ze binnen twee dagen in huis. Je kunt het product meteen online bestellen.

LEVERTIJDEN VAN EEN ARTIKEL DAT NIET OP VOORRAAD IS

De levertijd van niet voorradige artikelen kan drie werkdagen duren.

PRODUCTEN MET EEN LANGE LEVERTIJD

Het komt soms voor dat producten vanwege uiteenlopende redenen een langere levertijd hebben dan je van ons gewend bent. Je kunt een dergelijk artikel nog steeds bestellen en je ontvangt het dan zodra het op voorraad is. Wil je graag weten wanneer we het artikel weer op voorraad hebben? Ook dat kan. Ga naar de productpagina en klik op ‘Mail zodra op voorraad’.

  • Zie ook: Bestelling plaatsen
  • Zie ook: Status van bestellingen
  • Zie ook: Verzenden en bezorgen
Bestellen lukt niet

Het gebeurt niet vaak, maar er kán natuurlijk iets misgaan tijdens het bestelproces.

IK KAN HET ARTIKEL NIET IN MIJN WINKELMAND PLAATSEN

Wil je een product bestellen maar ontbreekt de knop ‘In winkelmand’? Dan kun je het artikel op dit moment (nog) niet bestellen. Een reden kan zijn dat de prijs van het artikel nog niet bekend is. We houden je graag op de hoogte over wanneer dit artikel op voorraad is. Klik op ‘Mail zodra op voorraad’ op de productpagina en vul je gegevens in.

  • Zie ook: Levertijden
  • Zie ook: Betaling mislukt of geweigerd
Hoe hoe zit het met de garantie?

We beantwoorden hieronder alle belangrijke vragen over product garantie bij Oliekampioen.

WAT IS GARANTIE?

  • Garantie heeft te maken met producten die defect zijn als gevolg van een fabricagefout.
  • Een defect product waar nog garantie op zit, kun je naar ons terugsturen en laten repareren. Dit is allebei gratis als het defect inderdaad het gevolg is van een fabricagefout.
  • Is een product al binnen 30 dagen na aankoop defect (als gevolg van een fabricagefout), dan heb je recht op directe omruilling.
  • Wil je een product om een andere reden terugsturen? Lees dan de informatie over bestellingen retourneren.

HOE MAAK IK GEBRUIK VAN MIJN GARANTIE?

Defect binnen eerste 30 dagen na levering

  • Als een product defect gaat (vanwege een fabricagefout) binnen de eerste 30 dagen na levering, dan heb je recht op directe omruiling voor een nieuw product. Alle verzendkosten zijn voor Oliekampioen.
  • Het product moet binnen deze 30 dagen aangemeld worden als retour.
  • Mijn bestelling is al beschadigd aangeleverd
  • Informatie over bestellingen retourneren
  • Direct je retourzending aanmelden

Defect buiten eerste 30 dagen na levering

  • Als een product defect gaat (vanwege een fabricagefout) binnen de garantie en buiten de eerste 30 dagen na levering, dan sturen we het product op voor reparatie naar een reparatiecentrum of naar de betreffende leverancier. Alle verzend- en reparatiekosten zijn voor Oliekampioen.
  • De afhandeling duurt gemiddeld 4 weken, gerekend vanaf het moment dat we het product van je ontvangen hebben totdat je het weer in huis hebt.
  • Als we geen defect kunnen vinden, rekenen we € 50,- onderzoekskosten, inclusief BTW en exclusief verzendkosten.
  • Is het defect nog steeds aanwezig na de reparatie, dan kun je je product opnieuw retourneren voor reparatie. Op de herstelwerkzaamheden heb je 90 dagen garantie. De garantietermijn van het product blijft natuurlijk hetzelfde.
  • Voor een aantal merken geldt een afwijkende retourprocedure (zie onder).
  • Informatie over bestellingen retourneren
  • Status van je reparatie

UITGESLOTEN VAN GARANTIE

Geen garantie

  • Producten die schade hebben door ‘ondeugdelijk gebruik’. Het is belangrijk dat je goed zorgt voor het product. Als een product kapot gaat doordat je ruw ermee omgaat of doordat je het slecht onderhoudt, dan valt deze schade niet onder de garantie. Voorbeelden:
  • Geopende producten worden nooit retour genomen.
  • Producten die schade hebben als gevolg van slechte verpakking tijdens transport naar Oliekampioen.

Openingstijden

Ma – Vr: 7:00h – 18:00h
Za: 8:00h – 14:00h
Zo: Gesloten

Neem contact op